borgstrommaren

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Tog en trip till Oslo

Av Elin Borgström - 7 april 2014 16:16

Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag och det är för att jag åkte till Norge. Jag åkte innan lunch i fredags och kom hem igår. Han inte göra några tidsinställda inlägg.

Vi åkte flyg och jag hade inte internet i mer en ett dygn så kunde inte blogg och vi försökte tillta på film men det gick typ inte så det fanns inte så mycket att göra…

Flygresan gick bra, det var lite vingligt under start och landning men det gick bra endååå. När vi landade så tog vi ett tåg com var typ high fashion för det stod ”quit” på sätena, man skulle alltså vara tyst och det var jättsköna sittplatser och man fick ett litet bord som man kunde ställa dricka eller något annat på.

Vi sov hos en man/kille/gubbe/karl som var jättesnäll. Det forstod jag inte allt han sa eftersom han var norsk men han var snäll. Jag och Bell blev skjutsade till en mataffär och vi handlade lite godis och sånt. Sen skulle vi gå tillbaka (vi var lite skakiga eftersom vi aldrig i våra liv hade sett placet) det tog ett tag att gå men till slut kom vi tillbaka. Vi dansade lite och försökte kolla på film vilket vi typ misslyckades med för jag har fortfarande inte kollat klart på filmen vi började titta på.


Dag två, alltså lördag. Då skulle jag och Bell in till Centrum. Vi gick till tågstationen och skulle ta oss därifrån. The only problem var att vi inte fick fram några biljetter vi försökte och försökte i säkert en halvtimme men det gick inte. Eller vi fick en biljett men hur mycket hjälper det när man är två? Vi bestämde oss för att hoppa på tåget endå. Vi missade typ 5 tåg p.g.a att vi inte fick några biljetter men vi insåg att det var ganska onödigt att vi ens hade försökt för det kom ingen som kollade av att vi hade betalat. I stan så virrade vi runt ett tag men vi hittade stora gågatan där jag köpte detta: undrar ni vilken affär eller pris så är det bara att kommentera.

 


Vi köpte subway som vi åt på golvet när vi kom tillbaka. Sen åkte vi till squaredance:en och åt och jag dansade lite sen efter ett tag åkte vi tillbaka till huset och sov typ.


På söndadeg skulle vi åka hem. Vårat flyg blev försenat en timme typ p.g.a att planet hade krockat med en fågel vilket var lite läskigt men annars gick allt bra.


Nu blev inlägget väldigt långt så får ta och sluta skriva nu men PUSS!

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Borgström - 19 juni 2015 19:18


Mm, jag bestämde mej för att då och då slänga upp ett inlägg från telefonen. Så bliggen inte står helt tom! Dock skrev jag det förra året också och då stog bloggen helt tom under HELA sommaren typ hehe. Men aa, förvänta er inget för ni vet ju hur dål...

Av Elin Borgström - 17 juni 2015 15:15


Ja asså jag har ju ingen dator som jag skrev i förra inlägget. Kommer dock få en efter sommmarlovet i gymnasiet jag börjar på. Men tills dess då. Nu lånar jag pappas dator men kommer inte kunna göra det mer typ. Vet då inte om jag ska lägga ner blogg...

Av Elin Borgström - 16 juni 2015 15:10

Im so sorry guys. Jg vet jag gjorde inget schema och jag har inte bloggat på över två veckor men nu har jag faktiskt en bra förklaring! Två dagar efter att jag skrev det senaste inlägget så åkve jag på klassresa i tre dagar. Vi hade sjukt kul där och...

Av Elin Borgström - 30 maj 2015 16:36


Okej som jag skrev i senaste inlägget så hade alla mina skolarbeten försvunnit. I torsdags så blev jag klar med dom på nytt och lämnade in dom. Och ja, jag har haft tid att skriva nått litet inlägg då och då, det tar inte lång tid men har hlet enkelt...

Det är mitt liv, mina ord!


Hallojsan!
jag är en tjej på 16 vårar och skriver på denna blogg om världen ur mitt perspektiv. Ni får också veta vad som händer i min vardag. Mina intressen är att dansa och fota och jag är typ besatt av youtube.
Känn dig som hemma! ♡

ask me anything!

15 besvarade frågor

Sök bland mina inlägg

Här är mina senaste inlägg

Arkiv

...

http://weheartit.com/entry/122373560/search?context_type=search&context_user=andreea_licurici&query=gif+camera

...

 


Ovido - Quiz & Flashcards