borgstrommaren

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Borgström - 19 mars 2014 17:07

Finns det någon teknisk pryl som de flesta andra har som du valt att inte äga? Näe tror inte det...

Vill du vara bland de första att testa ny teknik när den kommer ut? När det till exempel kommer ut en ny Iphone och jag har en fungerande telefon så behöver jag inte vara först med att ha den men det vore ju kul, när jag har pengar köper jag gärna nya saker. 

Vad tycker du om att barn så unga som 5 år har egna smartphones / surfplattor? Näe det gillar jag inte riktigt, vet inte varför men det känns så onaturligt, jag fick min första telefon när jag var typ åtta och det var en uppfällbar röd sony. 

Om 50 år, vad för tekniska prylar tror du finns då? Vågar inte ens tänka så långt...

Länka en teknisk pryl du suktar efter just nu- Suktar inte särskillt mycket efter någon nu. 

Hiss & Diss - Teknik- Hiss- om man är rastlös så är mobilen/datorn/surfplattan ens bästa vän. diss- Man blir beroende och osocial så himla snabbt. 

5 tekniska prylar du tycker är onödiga.

*Massa olika surfplattor, alla funkar typ likadant känns det som.

*Det onödigaste är väll olika sladdar. Alla tekniska prylar har olika sladdar. Det vore sy myket mer praktiskt om alla hade likadana.

*Dvd/videospelare. MAn hade säkert nytta av det förr i tiden (host, när jag var liten, host) Nu tittar alla på filmer på internet.

Kommer inte på flera....

 


Av Elin Borgström - 18 mars 2014 19:32

English, the beautiful language, I kind of wanna live in England, the red payphones and the big red busses. (The one direction country) It would be nice to live in USA to, the country side. Sweden is kind of boring. And I feel like English is just a prettier language. Okay, it's okay in sweden if it just could stOP SNOWING NOW.

 

***

Av Elin Borgström - 18 mars 2014 19:15

 

Av Elin Borgström - 16 mars 2014 19:24

Brukar du köpa souvenirer? Nja, jag kanske köper nått litet ibland. JAg vet inte varför men alltid när våran familj reser så köper vi en mugg?

Charter eller resa på egen hand? Jag gillar båda tror jag men på egen hand är väll mer spännande och roligt men charter kan ju också vara kul. 

Berätta om ett resemisstag- Ett "misstag" vi gjorde när vi skulle till USA var ju att: När vi hade landat var allt bra och bla, bla,bla och vi väntade på bilen som skulle hämta upp oss. Problemet var bara att det var söndag och de hämtade bara människor på måndagar så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra... Men det gick bra, vi checkade in på ett vandrarhem över natten. 

Om du bara fick välja ett resmål att besöka en vecka om året resten av livet, vilket blir det? Förmodligen London men jag vill resa till så många ställen. 

Tipsa om ett resmål du gärna skulle vilja besöka- Vad svårt, det skulle vara kul att gå på chinesiska muren. Tänk liksom utsikten. Sen hoppar man, SKOJA  nej fy vad hemskt. 

Hiss & Diss - Att resa- Hiss- Man kan se så många roilga/ fina saker. Diss- Dåligt väder. Tänk om man ska till typ hawaii och sola och bada så regnar det hela tiden. 

5 onödiga saker du alltid tar med på resan-

*Kameran, men enligt mig är den inte så onödig.

*Läxor, tar med dem men gör dem inte...

*Solkräm, tar med massa men använder inte mycket

*hudvårdsprodukter, tar med det men orkar aldrig använda dem på kvällarna.

Kommer inte på något mer. 

 

Av Elin Borgström - 16 mars 2014 19:07

... gör mig väldigt trött, jag kommer hem från dagiset och sover minst en timme innan middagen. (för er som inte vet så praoar jag på dagis) Att jobba på dagis är ganska jobbigt. Jag är med 0 till 3åringar och de är sååå söta. Men man har ett stort ansvar, där är det jag som ska uppföra mig bra och hålla koll på allt vilket jag inte är van vid. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba på dagis nån gång i tiden om de är 0 till tre. Nästa vecka ska jag praoa på avdelningen med 4 till 6åringar. Jag tror att det kommer bli mycket jobbigare, de behöver inte en sovrast vilket de små behöver. De på den större avdelningen behöver säkert göra saker hela tiden, pyssla, leka. Däremot behöver man inte byta blöja och de pratar säkert, vilket en del av de små inte gjorde.

Jag har i allafall haft en bra vecka men borde verkligen plugga nu men... Jag är lat... tänkte göra några tidsinställda inlägg nu så ner i allafall får några inlägg i några dagar framöver. 

 


Av Elin Borgström - 12 mars 2014 08:21

I söndags var jag ju i romme och det var sjukt kul. Jag fick vänta på en del som inte vågade åka (host, host) men det vsr kul ändå. Det var roliare kvällen innan. På lördagen jag sov hos sanne, vi skrattade och såg på film.

Det är mitt liv, mina ord!


Hallojsan!
jag är en tjej på 16 vårar och skriver på denna blogg om världen ur mitt perspektiv. Ni får också veta vad som händer i min vardag. Mina intressen är att dansa och fota och jag är typ besatt av youtube.
Känn dig som hemma! ♡

ask me anything!

15 besvarade frågor

Sök bland mina inlägg

Här är mina senaste inlägg

Arkiv

...

http://weheartit.com/entry/122373560/search?context_type=search&context_user=andreea_licurici&query=gif+camera

...

 


Ovido - Quiz & Flashcards