borgstrommaren

Alla inlägg under april 2014

Av Elin Borgström - 14 april 2014 14:22

VECKA 15 - BLOGGVÄRLDEN


Varför läser du bloggar? För att jag tycker det är intressant att se vad andra gör och så får jag inspiration 

Borde det finnas en åldersgräns för att blogga? Nej det tycker jag inte. Men det blir ju lite svårt att ha en blogg om man är så liten så man inte kan skriva. haha. Sen så tycker jag att det är fel att typ 5-åringar sitter med datorer osv. men det borde inte finnas nån åldersgräns. 

Har du skaffat någon ny vänskap tack vare att du bloggar? Nej typ inte.

Om du fick ändra en sak med bloggvärlden, vad skulle det vara? Hat… USCH! HAt över huvud taget. 

Länka en blogg som är olik din men som du gillar. Hannas blogg. Klicka HÄR.

Hiss & Diss – Bloggvärlden- Diss- Hat, behöver jag förklara varför? Hiss- Det kan vara kul att se vad andra har för sig.

5 tips för en bättre blogg- Detta är bara tips för att jag skulle vilja läsa en blogg, alla tycker ju inte som jag.

*Många bilder. Minst en bild per inlägg.

*skriv inte bara om din vardag och ha inte fööör långa inlägg. 

*Ha en fin design. Det lockar en att vilja fortsätta titta. Designen är lixom det första man ser.

*Blogga minst en gång per dag. (det kanske jag behöver bli lite bättre på)

*Våga vara du!   

Av Elin Borgström - 13 april 2014 17:10

Eller inte. Jag har inte bloggat på 3-4 dagar nu. Jag har ingen motivationen och inget att skriva om. så ni kan ju få veta vad jag har gjort de senaste dagarna. I fredags fick jag Påsklov (häääärligt) och då ver jag och la familla ute och åt. MInväldigt sena födelsedag middag men maten var väldigt god. Efterrätten var väldigt fin och ni får en bild på den där nere.


igår var jag ute och spran och sen tränade jag mer hemma på kvällen. Annars gjorde jag inte så mycket.


Och idag. Vad har jag gjort idag? Jag har varit med mina frendoz och haft roligt. Mycket roligt. Nu är det ju lov så jag kommer inte ha så mycket att göra så jag hoppas att jag får upp bloggningen igen. Vi får hoppas på det. 


Puss

 

Av Elin Borgström - 10 april 2014 00:06

jupp. Vi hade ingen bildlektion denn veckan heller eftersom vi bara ska fota och det vill inte alla göra i skolan. Inte jag, så jag+ typ alla andra fick gå hem. Sanne hängde med och vi gjorde massa roliga saker. Tror inte att jag har skrattat så mycket på väldigt länge. Annars? Jag har tränat och aaa. sett på youtube och ätit. My life. 

Nu kollade jag på klockan och ser att den är 00:09 så allt detta hände igår. Confusing men aja. 

Harre bra puws.

 

Av Elin Borgström - 8 april 2014 23:10

  USCH

 

Av Elin Borgström - 8 april 2014 15:03

Klockan ringde kl 07:51. JAg trodde den var 06:51 så fick lite panik när jag såg det. JAg sprang in på toan för att gå på toa och när jag skulle låsa upp och gå ut så ramlade handtaget ut. Så kag stod där emd handtaget i handen. JAg stoppade tillbaka det och då hörde jag att handtaget på andra sidag ramlade ut. Jag försökte vrida på låset men det gick ju inte. Jag ropade på pappa som kom, han hämtade en kniv för att vrida om låset utifrån men inte fan gick det. "Vad gör ni?" skriker bell från sitt rum. (toaletten ligger precis utanfr hennes rum.) JAg säker då att jag är inlåst på toalwtten och hon säger att jag ska vrida om grejen runt låset och först går det inte men sen går det. Jag kan vrida om låset och kommer ut. Satt där i ett litet tag så blev jätte stressad. Satte på mig kläderna, borstade tänderna ringde elina för att fråga henne vart hon var. Hon skulle komma till mig på morgonen men hon kom ju aldrig. Kl var 15 över och jag började 20 över. Hon sa att hon redan hade gått så jag sprang till skolan och kom högst 3 minuter sent.

Dagen rullade på och sista lektionen var inställd så vi fick gå hem. Nice. Innan det så fick vi godis av våra lärare för att det typ är påsk. Aja nu blev det ännu ett ganska långt inlägg så går väl ta att avrunda nu. Hare bra peeps. Puss :)

 

Av Elin Borgström - 8 april 2014 12:00

Fåglarna kommer tillbaka och börjar sjunga tidigt på morgonen, mysigt eller jobbigt? Sjukt mysigt!! (98% av tiden)

Planterar du något på våren? Nja, lite kanske.

Brukar du vårstäda? Ja, lite i trädgården och i rummet.

Om du bara får välja ett vårtecken, vilket känns mest vårigt? fågelkvittret eller allt det gröna.

Tipsa om något bra som du använder dig av på våren. Färgglada naglar, så sjukt fint på våren/sommaren.

Hiss & Diss – Våren. Hiss- Det blir varmt, det blir ljust, det blir fint och skönt. Diss- Typ inget.

5 våriga plagg du tycker är snygga- Finns massa. 

 

Av Elin Borgström - 7 april 2014 23:56

Blött, förstör hår och make up. Men det kan bli fina bilder.


Hade studiedag idag så jag gick ut och fotade lite. Resultat, varsågod:

       

Av Elin Borgström - 7 april 2014 16:16

Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag och det är för att jag åkte till Norge. Jag åkte innan lunch i fredags och kom hem igår. Han inte göra några tidsinställda inlägg.

Vi åkte flyg och jag hade inte internet i mer en ett dygn så kunde inte blogg och vi försökte tillta på film men det gick typ inte så det fanns inte så mycket att göra…

Flygresan gick bra, det var lite vingligt under start och landning men det gick bra endååå. När vi landade så tog vi ett tåg com var typ high fashion för det stod ”quit” på sätena, man skulle alltså vara tyst och det var jättsköna sittplatser och man fick ett litet bord som man kunde ställa dricka eller något annat på.

Vi sov hos en man/kille/gubbe/karl som var jättesnäll. Det forstod jag inte allt han sa eftersom han var norsk men han var snäll. Jag och Bell blev skjutsade till en mataffär och vi handlade lite godis och sånt. Sen skulle vi gå tillbaka (vi var lite skakiga eftersom vi aldrig i våra liv hade sett placet) det tog ett tag att gå men till slut kom vi tillbaka. Vi dansade lite och försökte kolla på film vilket vi typ misslyckades med för jag har fortfarande inte kollat klart på filmen vi började titta på.


Dag två, alltså lördag. Då skulle jag och Bell in till Centrum. Vi gick till tågstationen och skulle ta oss därifrån. The only problem var att vi inte fick fram några biljetter vi försökte och försökte i säkert en halvtimme men det gick inte. Eller vi fick en biljett men hur mycket hjälper det när man är två? Vi bestämde oss för att hoppa på tåget endå. Vi missade typ 5 tåg p.g.a att vi inte fick några biljetter men vi insåg att det var ganska onödigt att vi ens hade försökt för det kom ingen som kollade av att vi hade betalat. I stan så virrade vi runt ett tag men vi hittade stora gågatan där jag köpte detta: undrar ni vilken affär eller pris så är det bara att kommentera.

 


Vi köpte subway som vi åt på golvet när vi kom tillbaka. Sen åkte vi till squaredance:en och åt och jag dansade lite sen efter ett tag åkte vi tillbaka till huset och sov typ.


På söndadeg skulle vi åka hem. Vårat flyg blev försenat en timme typ p.g.a att planet hade krockat med en fågel vilket var lite läskigt men annars gick allt bra.


Nu blev inlägget väldigt långt så får ta och sluta skriva nu men PUSS!

     


Det är mitt liv, mina ord!


Hallojsan!
jag är en tjej på 16 vårar och skriver på denna blogg om världen ur mitt perspektiv. Ni får också veta vad som händer i min vardag. Mina intressen är att dansa och fota och jag är typ besatt av youtube.
Känn dig som hemma! ♡

ask me anything!

15 besvarade frågor

Sök bland mina inlägg

Här är mina senaste inlägg

Arkiv

...

http://weheartit.com/entry/122373560/search?context_type=search&context_user=andreea_licurici&query=gif+camera

...

 


Ovido - Quiz & Flashcards