borgstrommaren

Alla inlägg under juni 2014

Av Elin Borgström - 24 juni 2014 21:31

Hallooooj!

På midsommar kom mormor och vi åt god mat och hade det mysigt. Vi körde femkamp och lite så. Dan efter så gick jag och Bell på bio. Vi såg "bad neighbours" Den var bra, men jag har sett bättre filmer. På söndagen var jag med Vickan och vi åkte till skärholmen och jag köpte hårsnoddag :D  På måndagen var jag med Sanne. Vi köpte marsmallows och choklad och satte oss på skolgården och åt. Sen plockade vi omogna plommon till småbarnen och sen åkte vi hem till Sanne. Vi tog ett kvällsdopp och kollade på serier. Idag har vi också badat och hoppat lite studdsmatte med hennes brorsa.

Sen gick allt åt helvete. Kind of.

Först så kollade vi busstider alldelles för sent så jag rinde mamma och frågade om hon kunde skjutsa oss till tumba. Vi han inte med bussen från tumba heller men vi körde bakom bussen och hoppade på vid stationen efter. På bussen så var det tydligen nån som hade astma och inte kunde andas så hon fick gå av. Sen så var det typ för många vagnar på eller nått. Sen när vi kom fram och skulle köpa biljetterna så var "biocheckarna" (eller var det nu är) borta. Vi såg nått på golvet en trappa ner där vi hade gått så vi sprang det men det var inte dom :( Så vi gick runt och letade där vi hade gått innan. Sen såg Sanne nått på golvet och sprang dit och det var dom!!! Fan vilken tur. Sen gick vi och åt och sen såg vi på filmen. De som satt brave oss var jävligt irriterande. De skrattade högt hela tidem och pratade så vi flyttade oss längre ner. En tjej som satt några stolar ifrån oss skrek att de skulle hålla käften och de blev de tysta. Filmen var jättebra och alla satt och grät. Juste vi kollade på "the fault in our stars". Pappa skulle komma och hämta oss men han kom typ en halvtimme för tidigt så han ringde typ sista 5 minutrarna av filmen. Vi missförstod varandra om viken tid han sklle komma. Aja nu är jag i allafall hemma och kom nyss på att jag glömde mian badkläder hos Sanne. 


Åh. Aja det där blev ett långt inlägg och ett ganska.... jag vet inte. Nu ska jag i allafall dricka upp min smothie och kolla på yt. 

 

Av Elin Borgström - 22 juni 2014 09:58

Tycker du det är viktigt att ha en midsommarstång och dans och allt vad det är? Näe faktiskt inte.

Har du någonsin plockat blommor och lagt under kudden på midsommar? Jadå, varje år.

Vad brukar du göra på midsommar? Olika saker. Men va med familj och vänner.

Om midsommar försvann, skulle du tycka det var tråkigt? Aa. Men jag tycker att det är en ganska onödig högtid. Tipsa om en sak du kommer använda på midsommar. KIdsommarkrans. #bratipsElin

Hiss & Diss - Midsommar. Hiss- Det är mysigt och man kanske träffar släkten. Diss- Man äter samma sak som på julen. 

5 plagg som passar till midsommar.

*Ljus Klänning

*Shorts

*Linne

*Kjol

*Kofta



Av Elin Borgström - 22 juni 2014 09:53

Är det viktigt för dig att hänga med i hur det går för ditt favoritland i olika sporter? Näe. Har man ens favoritland? Inte jag. 

Håller du på med någon sport? Går på dans. Tävlar inte. Är det en sport då. Snälla nån. 

Vad tycker du om att idrottsmänniskor tjänar mycket mer pengar än människor som jobbar med att rädda liv? Jag tycker väll att det är dåligt men idrottsmänniskor måste ju också kunna försörja sig. haha

Om du fick säga något till en idrottsman / kvinna - vad skulle du säga och till vem? Jag skulle säga till Usain bolt att jag ville tävla mot honom.

Länka ett plagg du gärna skulle sporta i. Längst till höger på bilden

Hiss och Diss - Idrott i skolan. Hiss- Det är kul och en paus från allt tänkande. Diss- Man blir svettig…

5 sporter du tycker om att titta på

*Dans

*Konståkning

*Fotboll


Av Elin Borgström - 22 juni 2014 09:50

Vem var du för 5 år sedan? Jag var en väldigt glad tjej men jag var fegare och blygare och kortare. hehe

Vad hade du för stil för 5 år sedan? Lite mer tjejig.

Har du förändrats något på dessa 5 år? jupp

Om du fick gå tillbaka 5 år i tiden och säga något till dig själv, vad skulle du säga? Tänk på att inte bry dig om vad alla säger. Nån kommer alltid ogilla det du gör vad du en gör. Så bry dig inte om va de tycker. Va dig själv och gör precis vad du vill. #deeep

Tipsa om något som du gillade för 5 år sedan som du fortfarande gillar. Bada #bratips

Hiss & Diss - Livet för 5 år sedan. Hiss- Jag behövde inte oroa mig för så mycket saker. Diss- Jag fick inte bestämma lika mycket. 

5 prylar du ägde och tyckte om för 5 år sedan.

*Nintendo ds

 


Av Elin Borgström - 22 juni 2014 09:47

Shoppar du helst på nätet eller i butik? Har aldrig shoppat på nätet. (don’t judge!!) Men skulle göra det om jag hittade nått jag ville ha för behöver inte va social vilket är ett +. Gillar butiker för då kan man testa (om det är kläder.)

Köper du hellre en dyr kvalitetströja eller fem billiga tröjor av sämre kvalitet? Dålig kvalité all the way. Näe men det är roligare att variera. 

Tänker du efter innan du köper något? Kanske inte alltid så noga men aa. 

Om du blev av med alla kort och kontanter utom en hundralapp i en hel vecka, hur skulle du klara veckan? Bra…. :D

Länka en webshop du är inne på oftaFresh-tops tror jag att jag oftast är inne på.

Hiss & Diss – Shopping. Hiss- Garderoben kommer ett steg närmare perfekt. Diss- Det kan va dyrt 

5 saker du sällan kan motstå att köpa.

*Snygga collegetröjor

*Godis he. he




Jag vet inte vad problemet är men jag kan inte ladda upp bilder. Det står att programmet har kraschat när jag testar på firefox. När jag testar på safari stängs bara allt ner. Jag vet inte om det är fel på sidan eller min dator men det går inte. Ni få räkna med att det inte kommer upp några bilder i några inlägg framövver.  


harre bra puss!

Av Elin Borgström - 19 juni 2014 15:35

Asså jag skulle jobba idag om det inte hade regnat. Hon som bestämmer vad vi ska göra sa "om det ösregnar så behöver ni inte komma." Idag när jag vaknade så duggade det lite så jag gick dit ändå. De andra som skulle sommarjobba var också där men ingen annan så jag gick hem igen. Så sjukt skönt, och nu är jobbveckan avklarad. Ska sommarjobbe en till vecka lite senare i sommar så aa. Idag har jag istället satt på hög musik och städat. 

Nu ska jag göra alla veckofrågorna. Ni vet dedär som jag skulle göra varje vecka. Det lyckades jag ju med. Or nahh. 

Aja vi hörs senare. Puss

 


Av Elin Borgström - 18 juni 2014 22:38

Äter du tre riktiga måltider (frukost, lunch, middag) om dagen? Oftast. Skippar frukost ibland.

Är du kräsen när det kommer till mat? Var mer kräsen när jag var yngre men gillar inte klumpar... :)

Finns det någon kombination av mat som du äter som andra tycker är lite konstig? Vet inte. Har testat korv och sylt vilket jag tyckte var gott.

Om en produkt gått över på datumet någon dag, äter du den ändå? Det beror på vad det är men oftast inte.

Tipsa om en dukning du tycker är snygg. Bild längst ner.hitta på google--- :) 

Hiss & Diss – Matlagning. Hiss- Det kan bli såååå gott. Diss- det kan ta lång tid och det är jobbigt att stå. #lat

5 maträtter du skulle kunna leva på resten av livet

*Ris och kyckling

*tacos

*pannkakor

*Kött och potatis

*Sannes mammas paniksoppa

 


Det är mitt liv, mina ord!


Hallojsan!
jag är en tjej på 16 vårar och skriver på denna blogg om världen ur mitt perspektiv. Ni får också veta vad som händer i min vardag. Mina intressen är att dansa och fota och jag är typ besatt av youtube.
Känn dig som hemma! ♡

ask me anything!

15 besvarade frågor

Sök bland mina inlägg

Här är mina senaste inlägg

Arkiv

...

http://weheartit.com/entry/122373560/search?context_type=search&context_user=andreea_licurici&query=gif+camera

...

 


Ovido - Quiz & Flashcards